Aysegul tuna ilkokulu anasinifi ogrencileri "matematik muhendisleri" etwinning STEAM projesinde tasarladiklari matematik oyuncaklarini sergilediler. Ögrenciler,ogretmenler ve veliler tarafindam sergi gezilirken kucuk ogrencilerin basarilari takdir topladi
Projemizde dünyanın tanınmış ve ödüllü yazarların kitaplarını öğrencilerimizle buluşturuyoruz. Öğrencilerimizden okumalarını beklemiyoruz. Biz okuyarak öncülük ediyoruz. Onlara kitapların içinde ne gibi maceralar olduğunu gösteriyoruz. Çocukların en sevdiği mekanları seçiyoruz. Ardından sevdikleri etkinlikleri yaptırıyoruz. Karekterle özdeşleşmelerini sağlayan işbirlikçi etkinlikler ve web 2 oyunları ile değerlendirmeler yapıyoruz.
3. Kitabımız Peter H. Reynolds’un “Dünyanın En Küçük Hediyesi”. Bu kitabı okulumuzun bahçesindeki kamelyalarda okuduk ve ardından piknik yaptık.3. işbirlikçi çalışmamızda kahramanla bütünleşmelerini sağlayan boyama etkinliği yaptık.(Bovarizm) 3. İşbirlikçi çalışmamızda Kitabımızın kahramanı Roland’ın “Dünyanın En Büyük Hediyesi”ni bulmak için uzaya gidişini ve orada aslında isteğinin ailesinin yanında olmak olduğunu anladığı anı gösteren resim tasarladık. Bu resmi ortak sayımıza böldük. Her ortağımız bir parçasını boyadı. Ardından kitaptaki zıtlıklardan yola çıkarak zıt anlamlı kelimelerle learning apps değerlendirmesi yaptık.
Minik Okurlar projemiz Türkiye ve Romanya’nın kuruculuğunu yaptığı bir projedir. Okulumuzdan 1/ D ve 2/C sınıfları projeyi yürütmektedir. Projemizin 7 Türkiye’den,9 Romanya’dan, 1 Azerbeycan’dan, 1 Litvanya’dan,1 Tunus’tan 1 İspanya’dan olmak üzere toplam 20 ortağı bulunmaktadır. Projemiz çocuklara okumayı sevdirmek üzerine kurulu. Bunun için çocuklara dünyanın tanınmış çocuk edebiyatı yazarlarının kitaplarını okuyoruz. Bu yazarlar ve projemizdeki kitaplar şunlardır.
1.Leo Lionni-Frederick
2.Eric Carle-Huysuz Uğur Böceği
3.Peter H. Reynolds-Dünyanın En Küçük Hediyesi
4.Julia Donaldson-Zogi ve Uçan Doktorlar
Projemizde Daniel Pennac’ın “Roman Gibi” eserinde yer alan, çocuklara kitap okuma alışkanlığı kazandırmaya dair fikirlerinden yola çıktık. Çocuklara kitap okuma haklarını teslim ettiğimizde onları kitap okuru haline getirebileceğimize inanıyoruz. Okur haklarından yola çıkarak çocuklara kitapları sevdirmek için sadece okuyoruz. Çocukların kitap okumak istedikleri mekanları seçiyoruz. Kitabın sayfalarını okulun belli yerlerine asıp diğer çocukların ilgilerini artırıyoruz. Kitaptaki karekterle bütünleşmelerini sağlayıcı işbirlikçi etkinlikler yaptırıyoruz. Kitap sonlarında web 2 oyunlarıyla değerlendirmeler yapıyoruz.
Projemizin ilk etkinliğinde öğretmen,öğrenci ve okul tanıtımlarından bir e kitap hazırladık. İkinci olarak hazırladığımız afiş,slogan ve logo seçimi için zoom’da bir webinar düzenledik. Webinarımızda projemizin afiş,logo ve sloganını anketle belirledik ve bir kahoot etkinliği yaptık.
Veli buluşması etkinliği kapsamında veli ve çocuklarla kelime oyunu oynadık. "küçük su damlası" hikayesinde bilinmeyen sözcükleri çıkardık. aileleri sınıfın dışına aldık, bu kelimeleri çocukların ellerine sakladık. aileler sınıfa çağrıldıktan sonra projeksiyondan yansıtığımız kelimelerden hangisinin kendi çocuklarının elinde saklı olduğunu bulmasını istedik.